Oyunlarda Sinematik Geçiş Nedir?

İçeriğimizde oyunlarda sinematiğe ve sinematik geçiş sistemine ilişkin olarak bilgilere yer vermekteyiz. Detaylar içeriğimizde…

Pek çok video oyununda önemli bir unsur olan sinematikler, oyunun daha gerçekçi bir hale gelmesine ve tabiri caizse bir filme dönüşmesine yardımcı olmaktadırlar. Bu sayede oyuncu oyuna daha fazla ilgi duyabilir.

Özellikle hikaye üzerine kurulu olan oyunlarda sinematiklerin öneminin bir hayli büyük olduğunu söyleyebiliriz. Önceden render edilmiş olan videoların gerçek zamanlı oynanış etkinlikleri de dahil çeşitli yöntemlerle kullanılmasını ifade eden sinematikler, bölümler arasında ve oyundaki belirli noktalarda görülmekte olan ara sahneler olabilirler. Söz konusu ara sahneler önceden kaydedilmekte ve oyuncunun ekrandaki kontrolünü kısa süreliğine ortadan kaldırmaktadır. Oyuncu genelde ara sahneleri klavyenin veya gamepadin herhangi bir tuşuna basarak atlayabilir ancak bu önerilmez çünkü ara sahneler hikayeli oyunların özümsenmesi için adeta olmazsa olmaz bir kıstas olarak kabul edilmektedir.

Oyunlarda sinematikler, oynanış ve ara sahnelerin arasında sorunsuz bir şekilde geçiş yapılabilmesi için de kullanılabilmektedir. Ara sahneye veyahut oyuna geçiş, sinematik geçiş olarak isimlendirilmektedir. Söz konusu geçişler oyuncuya adeta bir film izliyor hissi verebilir ve amacı da budur. Sinematik geçiş esnasında oyun ekranında solma, kaydırma gibi çeşitli yollar ile farklılık sağlanır. Bu geçişler, oyuna daha çok derinlik kadar ve oyunun bir film gibi algılanabilmesi için gerekli ortamı hazırlamış olurlar.

Sinematik geçişler esnasında ekranın yavaşça beyaza veyahut siyaha dönmesi gözlemlenebilir. Öte yandan erime yordamı da uygulanabilir. Erime, sahnenin yavaş yavaş kaybolarak sonraki sahneni eş zamanlı bir biçimde belirmesidir. Kaydırmalar ise ekranın bir kısmından diğerine kaydırılması ve sonraki sahnenin ortaya çıkması üzerinedir. Sinematik geçişler, oyuncunun daha az beklemesini sağlamak gibi avantajlar da sağlar. Oyuncunun yükleme ekranlarında uzun süre beklemesini engelleyebilir ve oyuncuyu oyuna daha çok bağlayabilir.

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON İÇERİKLER

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR